Saturday, December 12, 2009

Panorama indahku di PCB...

CINTA SEORANG WANITA


1.Saya suka melihat tangan teman lelaki saya,cekap dan cermat bila berurusan dengan kerjanya.Namun tampak gagah pabila bersama saya,tapi saya takut untuk di pegang olehnya...bukan takut dia mengapa-apakan saya tapi takut tangan kami nanti akan bercerita tentang keaiban dan dosa kami pabila di SANA nanti!

2.Saya suka melihat rambut teman lelaki saya,walau biasa2 saja namun menyenangkan mata.Saya terfikir andai satu hari dia berubah jadi botak atau beruban satu kepala...saat itu saya tetap akan senang melihatnya,kerana saya sedar kasih saya padanya bukan kerana rambut mahupun rupanya.Tapi kerana akal juga hati budinya.Menjadi penyuluh kala saya kabur tentang cinta .Menunjukkan jalan pada saya untuk ke syurga.

3.Saya suka melihat body teman lelaki saya,walau tak sehebat Brat Pitt,walau tak berotot seperti hero hindustan tapi dia tetap menjadi hero saya.Dia buat saya terpikat dengan senyumannya yang seindah pelangi.Saat saya bersedih dia selalu berikan nasihat,saat saya dalam kesusahan dia selalu hulurkan bantuan,tanpa alasan..atau mengambil kesempatan.

4.Saya tau dia bersedih bila melihat saya jadi tak tentu,tak keruan kerana rindukannya,tapi dia tau bagaimana untuk mengubati hati dan jiwa saya yang leka terbuai oleh cinta.Lalu dia memberi pengertian cinta yang lebih mendalam,iaitu cinta pada Tuhan yang paling utama.Belajar untuk mencintai mengikut lunas yang betul, membawa kami ke jalan syurga.

5.Saya selalu mengambil berat tentang makan,minum,kesihatan dan sebagainya...tapi saya sengaja menduga dengan solatnya,adakah dia juga akan terlalai seperti lelaki2 lain yang sering terlupa dengan waktu bila bersama saya.Namun saya bersyukur kerana saya tidak berjaya nmenghalang dia dari menunaikan kewajipannya kepada Yang Esa.Saya pun tak dapat dosanya...sukaaa!

6.Saya juga tahu dia menyayangi saya,ingin selalu bertemu juga bersama setiap masa tapi katanya cinta yang abadi di dunia yang penuh nafsu ini tidak kekal.Kerana itu kami harus mencari cinta yang tulus sebenarnya,yang akan membawa ke syurga kami.

7.Kami sama-sama berdoa, saling mengingati,juga saling menginsafi.Semoga Tuhan mengampuni segala dosa.Semoga kami kekal bersama selamanya hingga ke syurga.Insyaallah...Amin.

0 comments: