Monday, January 4, 2010



Aku terlihat cinta di sudut bening matamu
aku terlihat rindu mendesah dibalik rasamu
biar dulu pernah kau lukai
biar diri pernah kau tinggali
duka?
derita?
huh..semuanya secukup rasa

namun aku bagai terlupa
saat terpana dengan serlahan rasamu
saat terpinar dengan kesungguhanmu
yang tak luntur
biar sering terheret duka
kerna terluka....

aku masih di sini
terbuai dalam rentetan memori
untuk apa pertemuan ini
andai hanya untuk menyakiti

biar berona sirna dikenang hari
biar berbahang rasa di embunan pagi
kamu adalah memori pasti
berbaur duka perih di hati

pergi kamu dari dakapan rinduku
pergi kamu dari gelodak mimpiku
pergi kamu dari ampuhnya simpulan kasihmu


usah kembali lagi
kerna telah ku jejaki
haruman mewangi di taman bertamu
berbisik nada di angin lalu
bertaut berseri bersulam rindu...



p/s:
maafkan aku...

0 comments: